کلاس درس (جزوات درسی)

دانلود رایگان جزوه و کتاب متوسطه اول و دوم و جزوات دانشگاهی و مشاوره متوسطه و کنکور

کلاس درس (جزوات درسی)

دانلود رایگان جزوه و کتاب متوسطه اول و دوم و جزوات دانشگاهی و مشاوره متوسطه و کنکور

نکاتی راهگشا و کلیدی جهت نتیجه گیری هرچه بهتر در آزمونهای چهارگزینه ای

قدم اول : صورت خوانی و تحلیل درست صورت سوال

  1. جدا میتوان ادعا کردسوالی که صورت آنرا بفهمیم ، 80% آن حل شده است .اصلیترین و عمومی ترین  مشکل داوطلبان ازعدم مطالعه صحیح و دقیق  صورت سوال از جمله افعال ، علائم و اطلاعاتی که به صورت نوشتاری (و نه عددی) در سوال گنجانده شده است نشئت میگیرد اگر موقع مطالعه صورت تست  دور افعال خط بکشید در فهم خواسته ی سوال بسیار موثر است.
  2. به دلیل فضای کم  و محدود دفترچه برای حل سوالات حتی الامکان باید از دوباره نویسی داده های سوال ،کشیدن مجدد نمودارها یا شکل ها و اطلاعات مساله خودداری کنید (جز در مواردی که لازم است ، مثلا جایی که باید یک شکل شلوغ دینامیک را به  نمودارجسم آزاد تبدیل کنید).چون هم باعث اتلاف زمان میشود و هم باعث کثیفی دفترچه و عدم تمرکز و بروز اضطراب میشود .
  3. در حین خواندن سوالات زیر داده ها  و دور خواسته ها خط بکشید. اگر در تمرینات تست زنی به این روش عادت کنید. خط برایتان به معنی داده تعریف میشود و خط بسته به معنای خواسته و درک صحیح سوال آسانتر و سریعتر صورت می گیرد.

بخش دوم :گزینه خوانی

2-1) بهتر است قبل از شروع حل نگاهی گذرا به هر 4 گزینه بیندازید تا محدوده پاسخ ( و حتی بخشی از راه حل ) برایتان مشخص شود. فراموش نکنید گزینه ها نیز بخشی از صورت سوال و داده ها محسوب میشوند.

2-2) متوجه علائم گزینه ها باشید. در سوالات محاسباتی ، علائم میتوانند پیام هایی به همراه داشته باشند. در سوالی که گزینه های(- ± ) یک عدد را داشته باشد به احتمال زیاد  طراح در نظر داشته که  شما در قسمتی از حل به خطای محاسباتی میرسید که ممکن است به پاسخ غلط دست پیدا کنید پس باید در آن مراقب علائم باشید!

2-3) عدم هماهنگی دستوری گزینه ای با صورت سوال نیز در برخی سوالات راهنمای شما خواهد بود. در سوالات جای خالی ممکن است یکی از گزینه ها از نظر دستور زبان جمله صورت را به ظاهر خوشایندی در نیاورد پس میتواند گزینه  قابل حذف باشد!!

2-4) در گزینه هایی با دو گزینه کاملا متناقض معمولا ( اما نه همیشه)  یکی از 2 گزینه شانس بودن بین 4 گزینه را به خود اختصاص میدهد.

2-5) گزینه های هم معنی یکدیگر را حذف میکنند. اگر در تستی 2 گزینه هم معنا داشته باشیم  (و گزینه هر دو مورد نداشته باشیم) حتما هر 2 گزینه حذف میشوند زیرا تست تنها یک پاسخ درست دارد !


..........................................................................................................................................................................................


تدریس فیزیک کنکور توسط رامین جعفرزادگان

09374559437

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.