کلاس درس (جزوات درسی)

دانلود رایگان جزوه و کتاب متوسطه اول و دوم و جزوات دانشگاهی و مشاوره متوسطه و کنکور

کلاس درس (جزوات درسی)

دانلود رایگان جزوه و کتاب متوسطه اول و دوم و جزوات دانشگاهی و مشاوره متوسطه و کنکور

تدریس خصوصی فیزیک

 به فکر کنکور و امتحان نهایی سال 97 باشید




با برنامه ریزی مناسب و بهره گیری از روشهای بروز و کارآمد یادگیری 

موفقیت خود را تضمین کنید



رامین جعفرزادگان مدرس فیزیک و ریاضیات  کنکور  و دبیرستان 

09374559437


تدریس خصوصی فیزیک کنکور منطقه 22 اندیشه شهریار کلاس تست ریاضی کنکور تجربی تهرانسر اکباتان کرج شهریار شهر قدس معلم خصوصی کنکور تدریس ریاضی تیزهوشان نهم شهریار اندیشه چیتگر




یک شب مانده به کنکور

در این ساعات نزدیک به کنکور بزرگترین مسئولیت‌ها بر دوش خانواده‌ها است که به فرزندان خود روحیه بدهند. اما داوطلبان خود چطور باید از این استرس ساعات پایانی خود بکاهند.
 
با توجه به اینکه برخی کنکوری‌ها مطالعه دقیق داشته اند و به مطالب مسلط هستند اما بعضی‌ها از سرعت عمل لازم برخوردار نیستند. داوطلبان باید دقت کنند که سرعت عمل در کنکور بسیار حائز اهمیت است و باید به سوالات در زمان‌های تعیین شده پاسخ دهند.
 
 

 
در این روزها و ساعات پایانی بزرگترین مسئولیت‌ها بر دوش خانواده‌ها است که باید روحیه بچه‌ها را تقویت کنند و محیط امن را برای آنها فراهم کنند تا فرزندانشان در این یک روز باقی مانده تا کنکور بیشتر استراحت کنند و روحیه مناسب داشته باشند.
 
توصیه می‌شود داوطلبان در این یک روز باقی مانده کتاب و جزوات خود را کنار بگذارند و از زدن هر گونه تست و درس خواندن اجتناب کنند. زیرا تست زدن در این شرایط باعث افزایش بیشتر اضطراب در داوطلبان می‌شود.
 
بعضی از داوطلبان بر این باورند که مرور کتابهای درسی در ساعات پایانی می‌تواند کمک‌ بزرگی به یادگیری آنها کند اما این باور کاملا باور اشتباه و غلطی است.
 
در این ساعات باید خواب منظم شود. غذای مناسب مصرف شود ورزش و استراحت کافی داشته باشند و تا استرس‌ها فراموش شود.
 
بهتر است شناسایی محل برگزاری آزمون را هم در روزهای قبل از کنکور داشته باشند تا استرس آن را در یک ساعت قبل از آزمون به همراه نداشته باشند.
 
در این روزهای پر استرس آرامش حرف اول را می‌زند و می‌گوید که به خود اعتماد کنید. انتخاب عبارتهای کوتاه، مثبت و تلقین آنها به صورت مکرر در تقویت روحی و برطرف شدن اضطراب بسیار موثر است.

مواجهه با سوالات کنکور

اولا که کنکوری های عزیز خسته نباشید . دیگه چیزی نمونده تا روزی که براش زحمت کشیدین . اینو بگم که نظام خدا منطق داره و باید به این منطق ایمان داشته باشیم …هر کسی نتیجه ی زحمتاشو می بینه . خدا میگه : (( لقد خلقنا الانسان فی کبد )) . هر انسانی ( تا وقتی از انسانیت بیرون نره ) تو سختی و رنج هست … حالا کسی که این رنج رو خودش به جون بخره و تحمل کنه با این سختی ها بزرگ میشه و میره بالا ولی کسی که این رنج رو خودش نخواد به شکلای دیگه ای این سختی ها میان سراغش . حالا از اینا بگذریم .

 

در مورد آزمون دادن که الان فقط میتونم در مورد سر جلسه بهتون بگم . اولا که الان دیگه سعی نکنید نحوه ی برخورد با سوالا و ترتیب درسها تو آزمون یا وارد کردن گزینه ها یا هر چیزی رو تغییر بدین …تا حالا تجربه های زیادی داشتین و از همونا استفاده کنید . در مورد درسها و خوندن و جمع بندی هم که دیگه الان با برنامه دارین پیش میرین ایشالا و با آمادگی تقریبا کاملی سر جلسه حاضر میشین …اینم بگم که هیچ کس قرار نیس فول باشه سر جلسه ! ولی خب کلا این یه حس طبیعی هست که روزهای نزدیک به اون حس میکنید که مطالب نخونده دارین و آمادگیتون کامل نیست و فلان و فلان ! شما زحمت هاتون رو تو این مدت کشیدین …این مدت دیگه رو هم تلاش خودتون رو در حد اعلا بکنید که دیگه عذاب وجدان نداشته باشین که چرا تلاش نکردم !

 

سر جلسه ی کنکور از همه چیز مهم تر اینه که آرامش داشته باشین , نمیگم بیخیال باشین ولی بدونید که (( الا بذکرالله تطمئن القلوب )) . وقتی به خدا توکل میکنید یعنی من یه مقدار خوبی تلاش کردم …زحمت کشیدم …درس خوندم …علم یاد گرفتم …آزمون های آزمایشی دادم …الان هم قراره با آمادگی نسبی برم سر جلسه و تمام تلاشم رو بکنم و با انرژی کامل و تدبیر و مدیریت آزمون بدم …حالا که من این کارا رو کردم نتیجه ی اون هر چی میخواد بشه چیزی هست که از دست من خارجه و میسپرمش به اونی که خودش میدونه قضیه چیه و کی به کیه و هر کسی چقدر میارزه و همچنین چی براش بهتره ! پس فکر نکنید به این که قراره چه اتفاقی بیفته در آینده اگه فلان جور بشه ! با این فکرها به خودتون استرس وارد نکنید .

 

سر جلسه اگه یه درس سخت بود خودتون رو نبازین و کنکور رو تموم شده بدونید ! اعتماد به نفس داشته باشین …شما تلاشتون رو بکنید تا ماکزیمم بازدهی رو تو آزمون داشته باشین …بازم تاکید میکنم به نتیجه فکر نکنید باور کنید بودن کسایی که سر جلسه جا زدن و گفتن میذارم واسه سال بعد ! …یکی از دوستای من میگفت سر جلسه انقدر خراب داشتم میکردم که یه لحظه وایسادم گفتم بیخیال …من یه سال میمونم ..باشه برای سال بعد…ولی بعد گفته حالا ادامه میدم ببینم چی میشه و الان داره همراه من مکانیک شریف میخونه . این استرس ها سر جلسه زیاد هست برای همین میگم سر جلسه آروم باشین … اگه ادبیات رو دارین میزنید می بینید فقط 5 تا سوال کلا جواب دادین در حالی که همیشه 20 تا جواب میدادین خودتون رو نبازین ! حتی اون قدر اعتماد به نفس داشته باشین که بگین من فقط 5 تا جواب دادم بقیه چی کار کردن ؟!؟ بگین که من از عربی رو میترکونم بعد وقت زیاد میارم برمیگردم همینا رو هم جواب میدم …حواستون باشه سر جلسه اونقدر نرین تو جو کنکور که رو یه سوال گیر کنید و زمان از دستتون در بره …میدونم که اینا رو تو آزمونای آزمایشی تمرین کردین ولی خب ممکنه برای یه عده اسم کنکور دلهره آور باشه و استرس ایجاد کنه در حالی که اونم یه آزمونه مثل همه ی آزمونا ! …اگه سوالای کنکور یا شرایطش متفاوت بود با شرایط آزمونای آزمایشی جا نخورید …خودتون رو آماده کنید که قراره یه جای نامعلوم و سوالای با سبک نامعلوم آزمون بدین و بدونید که این نامعلوم بودن برای همه همینه .

 

محمد کاظم میدانی ( رتبه 7 منقطه 2 کنکور 93 )

بسیاری از برگزیدگان کنکور سراسری، نحوه تست‌زنی در آزمون و حفظ آرامش و تمرکز در تست‌زنی را عامل موفقیت خود می‌دانند.

نحوه تست زنی در آزمون سراسری یکی از نکاتی است که عامل موفقیت بسیاری از برگزیدگان کنکور برشمرده شده و داوطلبان کنکور نیز بیش از هر چیز تست‌زنی را تمرین می‌کنند و این افراد باید بدانند که حفظ تمرکز در تست‌زنی یکی از عوامل اصلی موفقیت در کنکور محسوب می‌شود.

برخی از داوطلبان آزمون سراسری با وجود اینکه در مطالعه دروس بسیار خوب عمل کرده‌اند و تست‌زنی را هم به خوبی تمرین کردند ولی در برخورد با چند سوال دشوار ناگهان دستپاچه می‌شوند و نظم ذهنی خود را از دست می‌دهند، بنابراین احساس می‌کنند کنکور را به طور کامل از دست داده‌اند و همین امر سبب می‌شود تا در پاسخ به سوالات دیگر نیز با مشکل مواجه شوند.

 

اینگونه داوطلبان تصور می‌کنند دیگران به همه سؤال‌ها پاسخ می‌دهند و فقط آن‌ها هستند که در پاسخ به چند سوال با مشکل مواجه شده‌اند و اتفاقا اگر سؤال‌های آزمونی دشوار باشد دانش آموزان قوی‌تر بیشتر آسیب می‌خورند زیرا می‌خواهند به تمام یا بیشتر سؤال‌ها پاسخ صحیح دهند و اگر نتوانند روحیه خود را به طور کامل از دست می‌دهند ولی تجربه نشان داده است که برخی افراد که در بهترین و دشوارترین رشته‌های دانشگاهی قبول شده‌اند در بعضی درس‌ها نمره کمتر از 40درصد به دست آورده‌اند.

توصیه کارشناسان به داوطلبان کنکور در وهله اول این است که اگر دیدید نمی‌توانید به چند سؤال متوالی پاسخ دهید، خود را نبازید. مطمئن باشید که دیگران هم وضع شما را دارند بنابراین آرامش و تمرکز خود را حفظ کنید.

 

جواب‌ها باید فقط در پاسخنامه با پر کردن محل مخصوص آنها و به وسیله مداد مشکی نرم پررنگ مشخص شود.

 

پر کردن محل پاسخ‌ها باید پررنگ و یکنواخت باشد. پاسخ‌هایی که به هر نحو دیگر در پاسخنامه (مثلا به جای پر کردن محل مخصوص، (*) گذاشته یا به طور یکنواخت پررنگ نشود) یا در دفترچه آزمون علامتگذاری یا نوشته شود قابل تصحیح و نمره‌گذاری با ماشین نیست و به همین علت به هیچ‌وجه به حساب نمی‌آید.

 

در تست‌های چهارگزینه‌ای برای هر پاسخ صحیح 3 نمره مثبت (سه نمره مثبت) و برای هر پاسخ غلط، به منظور خنثی کردن پاسخ‌های حدسی یا تصادفی یک نمره منفی (یک نمره منفی) منظور خواهد شد. بنابراین به داوطلبان توصیه می‌شود اگر پاسخ صحیح سوالی را اصلا نمی‌دانند به آن سوال جواب ندهند زیرا به سوال‌های بدون جواب نمره منفی یا مثبت تعلق نمی‌گیرد و اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخ‌ها، غلط محسوب می‌شود و به آن سوال یک نمره منفی (یک نمره منفی) تعلق می‌گیرد.

 

اعتماد به نفس داشته باشید و تمرکز خود را به هیچ وجه از دست ندهید. داشتن روحیه، در هر مسابقه‌ای سرنوشت ساز است پس هرگز روحیه خود را نبازید.

 

توصیه کارشناسان برای تست زنی نیز به این صورت است که ابتدا بر اعصاب خود تسلط داشته باشید، در لحظه باید تشخیص دهید، کدام تست را باید رها کرد، به کدام تست جواب داد و چگونه زمان را تنظیم کرد. سؤال‌ها را به ترتیبی که در دفترچه می‌بینید پاسخ دهید.

 

اگر در یک درس تسلط بیشتری دارید، ترتیب جواب دادن به سؤال‌ها را تغییر ندهید. بدانید که نظم و ترتیب سؤالات در دفترچه آزمون کاری سنجیده و فکر شده است و درس‌ها را به طور تصادفی پشت سر هم مطرح نکرده‌اند پس بهتر است شما هم به همان ترتیبی که سؤال‌ها در دفترچه مطرح شده است به آنها پاسخ دهید.

 

تمام سؤالات دفترچه را حداقل یک بار مطالعه کنید. 

 

کسانی که یک درس را به طور کامل کنار می‌گذارند خواه به این دلیل که آن درس ضریب کمتری دارد یا اینکه آن درس را بلد نیستند، کاملاً اشتباه می‌کنند. 

 

می‌توانید بخش‌های دشوار یک درس را کنار بگذارید اما حذف کامل یک درس خطاست.

 

توجه داشته باشید که تمام روش‌ها در صورتی به موفقیت ختم می‌شود که شما آرامش خود را حفظ کنید و در نهایت آرامش در آزمون شرکت کنید. کنکور هم مانند تمام آزمون‌هایی است که تا به حال در آن حضور داشته‌اید.

 

با تمرکز بر روی مسائل مهم‌تر، مسائل ابتدایی را فراموش نکنید. وسایل موردنیاز خود مانند مداد نرم، پاک کن، کارت شرکت در آزمون و کارت ملی خود را به همراه داشته باشید.

 

بر اساس گفته مسئولان سازمان سنجش سوالات کاملا مفهومی است و هر داوطلب که دروس را به خوبی یاد گرفته باشد، می‌تواند با موفقیت به سوالات کنکور پاسخ دهد.

 

روزهای نزدیک کنکور برای داوطلبان و اولیای آنها از اهمیت خاصی برخوردار است. زیرا بی هیچ تردیدی کنکور با نحوه حضور در آن، تأثیر به سزایی در آینده دور و نزدیک داوطلبان دارد ولی تمام این تفاسیر دلیل بر آن نمی‌شود تا داوطلب کنکور این روزهای پایانی را با استرس سپری کند و آنقدر این استرس را افزایش دهد تا در نحوه پاسخگویی‌ به سوالات در روز آزمون نیز تاثیر بگذارد.

 

استرس یکی از ویژگی‌های طبیعی انسان‌ها در رویارویی با اتفاق‌های ویژه و غیر قابل تکرار است ولی آن‌ها که تجربه کنکور را دارند و از این آزمون نیز موفق خارج شده‌اند، معتقدند که استرس فقط داوطلب را از هدف دور می‌کند.

 

با تمام مشکلاتی که در رقابت میلیونی کنکور در ایران وجود دارد برخی از داوطلبان کنکور روزهای پایانی را با درایت، تأمل و در نهایت آرامش سپری می‌کنند و بی جهت نیست که همین‌ها جزو افراد موفق کنکور هستند.

 

این افراد موفق ویژگی اصلی خود را برنامه‌ریزی منظم، تمرکز و توکل بر خدا می‌دانند.

 

 بسیاری از کارشناسان آموزشی نیز کاهش استرس در روزهای آخر مانده به کنکور  را از عوامل موفقیت داوطلبان کنکور می‌دانند.

پاسخ سوالات رایج داوطلبان کنکور سراسری

داوطلبان کنکور در فاصله تنها 6 روز مانده به آزمون سراسری به دنبال اطلاعاتی در رابطه با چگونگی دریافت کارت آزمون، حضور در آزمون و چگونگی طرح سوالات هستند.

به گزارش فارس، داوطلبان کنکور که حالا کمتر از یک هفته تا بزرگ‌ترین آزمون دوره تحصیل خود فاصله دارند این روزها به دنبال اطلاعاتی در رابطه با نحوه دریافت کارت و چگونگی حضور در آزمون هستند.

این داوطلبان باید بدانند که در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.

* چگونه کارت شرکت در آزمون را دریافت کنیم؟


دریافت کارت نیز از روز 17 خردادماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org انجام می‌شود.

کارت‌های‌ شرکت در آزمون برای‌ تمام داوطلبان‌ آزمون‌ سراسری سال 1394 از روز یکشنبه 17 خرداد تا روز چهارشنبه 20 خرداد براساس‌ مندرجات‌ بند « الف‌» این‌ اطلاعیه‌ بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان پس از پرینت کارت شرکت در آزمون، در صورت وجود نقص احتمالی باید مطابق بند «ب» این اطلاعیه به حوزه‌های رفع نقص کارت مندرج در جدول شماره 2 اطلاعیه منتشر شده مراجعه کنند.

* شرایط دو کارته‌ها و سه‌ کارته‌ها


برای‌ آن‌ دسته‌ از داوطلبان‌ متقاضی شرکت در آزمون گروه‌های‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی‌، علوم‌ انسانی‌، علوم‌ تجربی و زبان‌های خارجی‌ که علاقه‌مندی‌ خود را برای‌ شرکت‌ در آزمون‌ گروه‌ آزمایشی‌ هنر با گذاشتن‌ علامت‌ در ردیف‌ 43 تقاضانامه‌ اعلام‌ داشته‌اند، کارت‌ شرکت در آزمون‌ گروه هنر نیز جداگانه‌ صادر شده است‌.

این‌ دسته ‌از داوطلبان‌ لازم‌ است‌ پرینت کارت‌ شرکت در آزمون گروه‌ هنر را نیز علاوه‌ بر پرینت کارت‌ شرکت در آزمون ‌گروه آزمایشی‌ مربوط‌ از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت ‌دارند. به عبارت دیگر برای‌ این‌ قبیل‌ داوطلبان‌ دو کارت‌ شرکت در آزمون‌ صادر شده‌ است‌ که‌ لازم‌ است‌ پرینت هر دو کارت‌ شرکت در آزمون را از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور ‌دریافت‌ کنند.

برای‌ آن دسته‌ از داوطلبان‌ متقاضی شرکت در آزمون گروه‌های‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی‌، علوم‌ انسانی‌، علوم‌ تجربی و هنر که علاقه‌مندی‌ خود را برای‌ شرکت‌ در آزمون‌ گروه‌ آزمایشی‌ زبان‌های‌ خارجی‌ نیز با گذاشتن‌ علامت‌ در ردیف‌ 44 تقاضانامه‌ مشخص‌ کرده‌اند، کارت‌ شرکت در آزمون گروه زبانهای‌ خارجی‌ نیز صادر شده است‌.

این‌ دسته‌ از داوطلبان‌ لازم‌ است‌ پرینت کارت‌ شرکت در آزمون گروه‌ آزمایشی‌ زبانهای‌ خارجی‌ را نیز علاوه‌ بر کارت‌ گروه‌ آزمایشی‌ مربوط‌ از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت‌ دارند. به‌ عبارت دیگر برای‌ این‌ قبیل‌ از داوطلبان‌ دو کارت‌ شرکت در آزمون صادر شده‌ است‌ که‌ لازم است‌ پرینت هر دو کارت‌ شرکت در آزمون را از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت‌ کنند.

برای‌ آن دسته‌ از داوطلبان‌ متقاضی شرکت در آزمون گروه‌های‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی‌، علوم‌ تجربی‌ و علوم‌ انسانی‌ که علاقه‌مندی‌ خود را برای‌ شرکت‌ در گروه‌ هنر و همچنین‌ گروه‌ زبان‌های‌ خارجی‌ با علامتگذاری‌ در ردیفهای‌ 43 و 44 تقاضانامه‌ مشخص‌ کرده‌اند، سه‌ کارت‌ شرکت در آزمون (یک‌ کارت‌ مربوط‌ به‌ گروه‌ آزمایشی‌ اصلی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی یا علوم‌ تجربی‌ و یا علوم‌ انسانی‌ و دو کارت‌ دیگر به‌ ترتیب‌ برای‌ گروه‌ هنر و زبانهای‌ خارجی‌) صادر شده‌ است‌. این‌ قبیل‌ از داوطلبان‌ باید پرینت هر سه‌ کارت‌ شرکت در آزمون را از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت‌ دارند.

* در صورت وجود مغایرت در کارت، چگونه رفع نقص کنیم؟


محل رفع نقص کارت شرکت در ‌آزمون تمام داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی‌، علوم انسانی‌، علوم‌ تجربی‌، هنر و زبان‌های ‌خارجی‌ بر مبنای‌ شهرستان‌ محل‌ اقامت فعلی‌ آنان‌ که‌ در بند 26 تقاضانامه‌ ثبت‌ نام‌، مشخص‌کرده‌اند به‌ شرح‌ جدول شماره‌ 1 و نشانی محل رفع نقص به شرح جدول شماره 2 اطلاعیه منتشر شده در سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org است.

* زمان برگزاری آزمون‌ گروه‌های مختلف و چگونگی شرکت در آزمون


آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنج شنبه 921 خرداد، داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنج شنبه21 خرداد، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه 22 خرداد، داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعدازظهر جمعه 22 خرداد در 365 شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار می‌شود.

در حوزه‌های امتحانی نیز صبح‌ها رأس‌ ساعت‌ 7 صبح و بعداز ظهرها راس ساعت 14:30 بسته خواهد شد و شروع فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها راس‌ ساعت‌ 7:30 و بعدازظهرها راس ساعت 15 آغاز می‌شود لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درِ حوزه های امتحانی به حوزه امتحانی ممانعت می‌شود.

هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط‌، لازم است اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته‌ باشد.

داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی ، ساک دستی،هرگونه دستگاه ارتباطی(از قبیل پیجر، تلفن همراه، تبلت، قلم نوری و....)، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه نت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری کنند.

بدیهی است که به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با داوطلبان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری که بخشی از آن در بند «هـ» آمده است، رفتار خواهد شد.
درصورت همراه داشتن وسایل ذکر شده و تحویل آنها به هنگام ورود به محل حوزه در صورت مفقود شدن وسایل، حوزه برگزاری هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.

* داوطلبان شرایط خاص


داوطلبان دارای دیپلم کامل بهیاری و آن دسته از بهیاران شاغل که در آزمون سراسری سال 1394 در گروه آزمایشی علوم تجربی ثبت نام نموده‌اند علاوه بر پاسخگویی به دروس عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی مربوط، بایستی به دروس اختصاصی بهیاری نیز که در دفترچه شماره 3 درج گردیده، پاسخ دهند. برای این قبیل داوطلبان بر روی کارت شرکت در آزمون در قسمت بهیاری، کلمه «بلی» مشخص شده است.

به‌ داوطلبان‌ نظام‌ جدید آموزش‌ متوسطه‌ گروه‌ آزمایشی‌ علوم‌ انسانی‌ که دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی و عنوان‌ گواهینامه‌ دوره‌ پیش‌ دانشگاهی‌ نظام جدید آنان‌ علوم‌ و معارف‌ اسلامی‌ (کد 18) است و با توجه‌ به‌ ضوابط‌، لازم‌ است‌ علاوه‌ بر دروس‌ اختصاصی‌ گروه‌ مذکــور، درس ‌اصول، عقاید و فقه‌ را نیز امتحان‌ دهند توصیه‌ می‌شود که‌ به‌ مندرجات‌ دفترچه‌ راهنما که‌ به همراه‌ کارت‌ شرکت در آزمون از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل دریافت‌ و پرینت است، توجه‌ کنند.

وضعیت‌ چنین‌ داوطلبانی‌ که‌ با توجه‌ به‌ ضوابط‌ (از لحاظ‌ نوع‌ گواهینامه‌ دیپلم و دوره‌ پیش‌ دانشگاهی‌)، لازم ‌است‌ درس‌ اصول‌، عقاید و فقه‌ را امتحان‌ دهند دقیقاً در دفترچه‌ راهنمای‌ شرکت‌ در آزمون‌ مشخص‌ شده‌ است‌.

10 ـ برای‌ آن‌ دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ یکی‌ از بندهای‌ 1یا 2 یا 3 یا 4 و یا 5 ردیف‌ 20 (بند معلولیت) تقاضانامه‌ ثبت‌ نام‌ را علامتگذاری‌ کرده و مدرک‌ مورد تایید از سازمان بهزیستی را نیز در زمان ثبت نام برای سازمان سنجش ارسال کرده‌اند در مقابل‌ عنوان‌ معلولیت‌ در کارت‌ شرکت در آزمون، نوع‌ معلولیت‌ درج‌ شده‌ است‌. چنانچه‌ داوطلبی‌ یکی‌ از بندهای‌ مذکور را علامتگذاری‌ و مدرک ‌مورد تایید را نیز ارسال کرده ولی‌ در کارت‌ شرکت در آزمون وی عنوان معلولیت مشخص‌ نشده‌، لازم‌ است‌ با به همراه داشتن گواهی معلولیت مراتب‌ را سریعاً به‌ نماینده ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور مستقر در باجه رفع‌ نقص‌ براساس جدول شماره2 اطلاع‌ دهد تا قبل‌ از برگزاری‌ آزمون‌ وضعیت‌ وی‌ مشخص‌ شود.

از آنجا که‌ براساس‌ ضوابط‌ آزمون‌ سراسری‌ سال 1394 منحصراً آن‌ دسته‌ از داوطلبان‌ نظام‌ جدید آموزش‌ متوسطه‌ که‌ دارای مدرک‌ پیش‌ دانشگاهی‌ بوده‌ و یا دانش‌ آموز دوره‌ پیش‌ دانشگاهی‌ هستند، مجاز به‌ ثبت‌ نام‌ و شرکت‌ در آزمون‌ سراسری ‌بوده‌اند، بنابراین‌ آن‌ دسته‌ از داوطلبان‌ نظام‌ جدید آموزش‌ متوسطه‌ که‌ به‌ دوره‌ پیش‌ دانشگاهی‌ راه‌ نیافته‌اند، مجاز به‌ شرکت‌ در آزمون‌ سراسری‌ سال 1394 نیستند و بدیهی‌ است‌ در صورت‌ شرکت‌ در آزمون‌ از گزینش‌ نهایی‌ حذف‌ خواهند شد.

 * دفترچه‌های سوال گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه و شخصی‌سازی آنها


در آزمون سراسری سال 1394 به هر داوطلب در تمام گروه‌های آزمایشی یک پاسخنامه و 2 دفترچه سوال (آزمون عمومی«دفترچه شماره 1» و آزمون اختصاصی «دفترچه شماره 2») داده می‌شود. داوطلبان دارای دیپلم بهیاری یا شاغل بهیار در گروه آزمایشی علوم تجربی و داوطلبان دارای مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی علوم و معارف اسلامی در گروه آزمایشی علوم انسانی علاوه بر پاسخگویی به سوالات دفترچه‌های عمومی(دفترچه شماره 1) و اختصاصی (دفترچه شماره 2) می‌بایست به سوالات دفترچه اختصاصی شماره 3 نیز پاسخ دهند. داوطلبان در تمام گروه‌های آزمایشی می‌بایست پاسخ سوالات دفترچه‌های عمومی و اختصاصی را در همان یک برگ پاسخنامه تحویل شده علامتگذاری کنند.

* پاسخگویی به تمام سوالات داوطلبان در مورد کنکور سراسری


واحد پاسخگویی‌ غیرحضوری‌ آزمون‌ سراسری‌ سال 1394 برای‌ تمام داوطلبان‌ همه‌ روزه‌ به غیر از ایام تعطیل ودر وقت اداری آماده‌ پاسخگویی‌ به‌ سوالات‌ می‌باشد.لذا داوطلبان‌ درصورت‌ نیاز می‌توانند با شماره‌ تلفنهای‌ 99ـ 88923595-021 به‌ طور مستقیم‌ (واحد پاسخگویی‌ غیرحضوری‌آزمون‌ سراسری‌ سال‌ 1394 با روابط‌ عمومی‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور) تماس‌ یا با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org در میان بگذارند.